wtorek, 16 października 2012

Oficjalne ważenie - Radon na wadze

     Ta... A miało się skończyć na zważeniu siodła, sztycy i zacisku... Efekt? Rozebrałem "Radka" na części pierwsze. Muszę się przyznać, że nigdy wcześniej tego nie robiłem. Ba, nawet powiem wam, że słabo czuje się w naprawie i regulowaniu moich rowerów. Jakiś czas temu z pomocą przychodził mi Karol, u którego serwisowałem rower, lecz teraz wziąłem sprawy w swoje ręce i postanowiłem poradzić sobie sam, a czas przerwy między sezonami jest najlepszym czasem na takie eksperymenty. Tak więc też rozebrałem rower na tyle ile umiałem. Męczyłem się z tym wszystkim stosunkowo długo. Na szczęście pomagał mi mój brat, który ma niezłą smykałkę do majsterkowania i w taki sposób w końcu się udało. Nie udało mi się tylko odkręcić korby i kasety od koła. Co prawda z tym drugim próbowałem i pożyczyłem nawet klucz, jednak bez "bacika" trudno było sobie poradzić.
     Jak już rower rozebrałem na te wszystkie części, umyłem je, grzechem byłoby niesprawdzenie ile to wszystko waży. Prawdę mówiąc to nawet nie wiedziałem ile Radon waży - choć miałem go prawie od roku to nigdy nie go nie zważyłem.
     Waga która towarzyszyła mi przy czynności sprawdzania ciężaru poszczególnych części nie jest cudem techniki.... Dokładność do 2 g. Ale jak to mawiają: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma, więc zabrałem się do dzieła. Excel, tabelka, aparat i jedziemy!
       Jak już wszystko uwieczniłem na zdjęciach, i wpisałem wagę do excel'a,  w kolejnym okienku wpisałem magiczną komendę która mi wszystko zsumowała strasznie się zdziwiłem. Strasznie, a nie bardzo, bo to co zobaczyłem było przerażające. Prawie 11kg! Szczerze mówiąc liczyłem na  mniej... Tak przynajmniej pół kilo mniej. Trochę byłem tym rozczarowany... Świadomość tego ile mój rower waży trochę mnie przygnębiła. Ale po jakimś czasie zmieniłem swój tok myślenia.
     Skoro na ciężkim rowerze udawało mi się osiągać dla mnie satysfakcjonujące wyniki, to gdy odchudzę rowerek, będą one jeszcze lepsze. Zacząłem też myśleć o wszystkich ludziach, którzy mają o wiele lżejsze i lepsze rowery a wygrywam z nimi...
     Kolejna strona myślenia: rower i jego waga to przecież nie wszystko. Ba, nawet niewiele. Ważna jest forma i "noga". Tak.. I to dla mnie tak właściwie jest priorytetem. Rower może przecież być troszkę cięższy, ale jak będzie mi się na nim dobrze jeździło... o to przecież chodzi! :)
    Tak czy siak: świadomość tego ile waży mój rower nie powinna w jakikolwiek sposób zmienić moich wyników. Przynajmniej bezpośrednio. Pośrednio świadomość daje mi możliwość i motywację do odchudzania roweru, co mam nadzieję przełoży się na lepsze wyniki.

     Od razu chcę uspokoić. Nie stałem się nagle jakimś fanem lightowania roweru. Może będę starał się go trochę odchudzić, ale bez przesady. Z pewnością będą mnie ograniczały moje finanse i mam nadzieję, że zdrowy rozsądek. :) Priorytetem dla mnie jest przecież dobre wyniki na zawodach które będę osiągał główne przez ciężką pracę nad formą, a nie zbijaniem gramów z top capa.

 A rozpiska nad którą tak pracowałem wygląda mniej więcej tak:

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Specialized Rib Cage 36
Brake (Front): (Hamulec przedni) Formula RX  244
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Formula RX  256
Cables: (Pancerze i linki) Shimano SIS OT-SP41 68
Cassette: (Kaseta) SRAM PG1050 10Speed waga w tylnym kole
Chain: (łanńuch) SRAM PC1050 10Speed 252
Crankset: (Korby) Truvativ X9 10-Speed Crankset waga w ramie
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram X9 Front Derailleur - 10 Speed 134
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) SRAM X-9 X9 10 Speed Long Cage 226
Fork: (Widelec) RockShox 2011 SID RLT 1546
Frame: (Rama) Radon ZR RACE 20'  2646 (waga ramy+korby+sterów)
Grips: (Gripy) Bontrager X-Lite 14
Handlebar: (Kierownica) Race Face Evolve Flat 600mm 188
Headset: (Stery) FSA No. 10 waga w ramie
Pedals: (Pedały) Shimano PD-520 372
Seat: (Siodło) BBB DLT Deluxe 256
Seatpost: (Sztyca) Cube ReadyForRace 278
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Pro 22
Shifters: (Manetki) SRAM X.9 3x10 230
Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA 36
Stem: (Mostek) Race Face Evolve XC 100mm 168
Tire (Front): (Opona przednia) Continental Race King 2,2 Supersonic 478
Tire (Rear): (Opona tylna) Continental Race King 2,2 Supersonic 462
Top Cap: (Top cap) Radon 168
Tubes: (Dętki) 332
Wheel Front: (Koło przednie) Mavic Crossride 966
Wheel Rear: (Koło tylne) Mavic Crossride 1408 (waga koła+kasety)
Licznik Sigma BM 1009 40
Adaptery Formula PM to 180mm & IS to 160mm  84
Tarcza tył Avid G3CS 160mm 104
Tarcza przód Formula RX 180mm 120
Osłonka pod łańcuch 16




SUMA 10998



4 komentarze:

  1. Hmm w M2 już o wyniki nie będzie tak łatwo, ale życzę powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikt nie mówił, że będzie prosto... Ale będę robił co w moich siłach :)

      Usuń
  2. najniższy Radon na 29 waży ok 11.4kg po zmianie opon na "cywilizowane crossmarki 2.2", więc trochę ciężki, rzeczywiście, ale wiesz, mój po odchudzaniu waży 12.5 i jakoś poniżej 12 (osiągalne po zmianie opon) psychika mi nie pozwala zejść, więc oby i Tobie nie pozwoliła bo to dobry hamulec jeśli braknie "rozsądku kasowego" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przy 26 cali spokojnie mozna zejsc do 9.5kg bez zadnego stresu o wytrzymalosc.. oczywiscie jesli rowerem bedzie jezdzila osoba o masie typowej dla kolarza gorskiego a nie 120 kg byku :D

      Usuń